Accès interface web impossible - Webcam / Caméra IP - Hardware - Périphériques
Marsh Posté le 20-07-2016 à 09:22:12
Souvent, il faut appuyer plus de 15 secondes sur un petit bouton ou enfoncer une pointe dans un petit trou pendant 15 secondes, jusqu'à ce que ça reboote... A essayer donc...
Marsh Posté le 20-07-2016 à 09:25:22
Trouvé ça :
Resetting to the Factory Default Settings
This will reset all parameters, including the IP address, to the Factory Default settings:
1. Disconnect the network cable from the camera.
2. Using the supplied allen/hex key, loosen the 4 screws holding the cover and remove it.
3. Press and hold the Control button and reconnect the network cable.
4. Keep the Control button pressed until the Status indicator displays amber (this may take up to 15 seconds)
5. Release the Control button. When the Status indicator displays green (which can take up to 1 minute) the process is complete and the camera has been reset.
6. Re-assign the IP address, using one of the methods described in this document.
It is also possible to reset parameters to the original factory default settings via the web interface.
For more information, please see the online help or the user’s manua
ICI : http://www.axis.com/files/manuals/ [...] r_1211.pdf (page 16)
Marsh Posté le 19-07-2016 à 00:08:20
Bonsoir,
J'ai 2 cameras IP AXIS 209MFD. Configurées en 192.168.0.80.et 19.168.0.81. Je les vois toutes les deux sur mon réseau, je les ping toutes les deux mais seule la 81 est accessible par l'interface Web et peut donc être configurée. La 80 répond au ping mais je ne peux pas accéder à sa page web. Ceci arrive depuis que j'ai modifié (je ne sais quoi) dans ses paramètres. Je cherche un moyen de la réinitialiser afin de reprendre la main sur le paramétrage. Qqn aurait une idée SVP ?