PB avec un domaine !

PB avec un domaine ! - Windows & Software

Marsh Posté le 28-11-2001 à 21:16:17    

J'ai un poste client sous win2000 pro dans un somaine NT4 Server service pack5, lorsque je me logue en user sur le domaine j'ai mon outlook 97 qui ne se lance pas du fait d'une "erreur" dans la base de registre, mais si je me logue juste en reseau local avec le meme nom de user que dans le domaine et bien ca marche !, idem si je me connecte en administrateur du domaine et tout ca sur le meme pc !!!!!!  :fuck: Quelqu'un pourai t-il m'eclairer la dessu ? et autre question est ce que la base de registre change d'un user à un autre que ce soit en reseau local ou dans un domaine si on est sur le meme pc ??
 
Merci d'avance  ;)

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Marsh Posté le 28-11-2001 à 21:16:17   

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Marsh Posté le 28-11-2001 à 21:28:03    

Le problème vient d'un droit d'accès mal configurer dans la registry. Il y a un problème identique sous Word avec le correcteur orthographique / grammaire.
 
Je recherche la clè en question et revient.

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Marsh Posté le 28-11-2001 à 21:29:04    

Tilys a écrit a écrit :

Le problème vient d'un droit d'accès mal configurer dans la registry. Il y a un problème identique sous Word avec le correcteur orthographique / grammaire.
 
Je recherche la clè en question et revient.  




 
ok merci !!!!!!!!!!!!!  :love:

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Marsh Posté le 28-11-2001 à 21:52:05    

Cannot Start Outlook 97 in Windows 2000 with Local User or Domain User Account  
 
--------------------------------------------------------------------------------
The information in this article applies to:
 
Microsoft Windows 2000 Professional  
Microsoft Windows 2000 Server  
Microsoft Windows 2000 Advanced Server
 
--------------------------------------------------
------------------------------
IMPORTANT: This article contains information about editing the registry. Before you edit the registry, make sure you understand how to restore it if a problem occurs. For information about how to do this, view the "Restoring the Registry" Help topic in Regedit.exe or the "Restoring a Registry Key" Help topic in Regedt32.exe.
 
 
SYMPTOMS
When you try to run Microsoft Outlook 97, you may receive the following error message:  
 
The Program is not registered properly. Please run Setup again. You don't have appropriate permission to perform this operation.  
This behavior can occur if you are a local user or a domain user. Local and domain administrators can run Outlook 97 correctly.  
 
 
 
CAUSE
When you start Outlook 97 as a local user or a domain user, you must have permission to write and modify the following registry key:  
 
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Office  
 
 
 
RESOLUTION
WARNING: Using Registry Editor incorrectly can cause serious problems that may require you to reinstall your operating system. Microsoft cannot guarantee that problems resulting from the incorrect use of Registry Editor can be solved. Use Registry Editor at your own risk.
 
For information about how to edit the registry, view the "Changing Keys and Values" Help topic in Registry Editor (Regedit.exe) or the "Add and Delete Information in the Registry" and "Edit Registry Data" Help topics in Regedt32.exe. Note that you should back up the registry before you edit it. If you are running Windows NT or Windows 2000, you should also update your Emergency Repair Disk (ERD).
 
To resolve this issue:  
 
Log on to the system as a local or domain administrator.
 
 
Start Registry Editor (Regedt32.exe).
 
 
Click the following key:
 
 
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Office  
On the Security menu, click Permissions.
 
 
Add the Local Users group or Domain Users group.
 
 
In the Permissions box, give the appropriate user group Full Control access rights.
 
MORE INFORMATION
For additional information, click the article number below to view the article in the Microsoft Knowledge Base:  
 
Q167397 OL97: Set Up Outlook for Multiple or Roaming Users  
 
Additional query words:  
 
Keywords : kbenv kbconversion w2000basic kbDynamic  
Issue type : kbprb  
Technology : kbwin2000AdvServ kbwin2000AdvServSearch kbwin2000Serv kbwin2000ServSearch kbwin2000Search kbwin2000ProSearch kbwin2000Pro kbWinAdvServSearch  
 
 
 
Last Reviewed: July 31, 2001
© 2001 Microsoft Corporation. All rights reserved. Terms of Use.  Disability/accessibility  Privacy Policy
 
La page sur le support chez microsoft : http://support.microsoft.com/suppo [...] PR=WIN2000

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Marsh Posté le 28-11-2001 à 22:39:48    

MERCI BEAUCOUP !!!!!!!!!!!!!!!!!! c'etait exactement le message de mon probleme !!!!!!!!!!!!!!!!

 

[edtdd]--Message édité par tdk04--[/edtdd]

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