g500s Logiciel logitech Help - Clavier / Souris - Hardware - Périphériques
Marsh Posté le 12-01-2014 à 23:26:54
J'ai réussi à résoudre mon problème en suivant cette manip, en espérant que ça puisse vous aider...  
 
 
 
  
Re: G500S not recognized by Logitech Gaming Software 
[ Edited ] 
Options 
 
09-23-2013 02:20 PM - edited 09-24-2013 06:01 PM 
 
I've posted a possible solution in other threads here on this forum. Namely: 
 
  
 
Install, and then run, LGS as an Administrator. 
 
In order to do this, perform the following: 
 
Installation: 
 
    Locate the LGS_8.50.281_x64_Logitech.exe file you downloaded 
    Right Click > Run as administrator 
    Complete the installation via the wizard 
 
After Installation (make sure you exit the currently running version of LGS from the System Tray first using Right Click > Exit!): 
 
    Navigate to C:\Program Files\Logitech Gaming Software\ 
    Right Click on LCore.exe > Properties 
    Change to the Compatability Tab 
    Check the option under Privilege Level to Run this program as an administrator 
    Click Apply 
    Click OK 
    Double click LCore.exe to start LGS 
 
Hopefully now that LGS is running as an administrator it will see your mouse. 
 
 
  
 
If you're having trouble with the mouse drivers not installing correctly, you can try manually updating them via Device Manager and pointing them at C:\Program Files\Logitech Gaming Software\Drivers\ 
 
  
 
From within Device Manager: 
 
    Either under Mice and other pointing devices OR Other Devices, locate your USB receiver for the mouse. Should be listed as HID-compliant mouse OR Unknown Device 
    Right-click > Update Driver Software... 
    Browse my computer 
    Browse to C:\Program Files\Logitech Gaming Software\Drivers\ and make sure Include subfolders is checked 
    Next 
    Hopefully installs correct driver now. 
 
If this fails then: 
 
    Either under Mice and other pointing devices OR Other Devices, locate your USB receiver for the mouse. Should be listed as HID-compliant mouse OR Unknown Device 
    Right-click > Update Driver Software... 
    Browse my computer 
    Let me pick 
    Have Disk 
    C:\Program Files\Logitech Gaming Software\Drivers\LGSHidFilter 
    Make sure Show compatible hardware is checked. Should display just Logitech G700s/G500s/etc. for your particular mouse (or perhaps Logitech Cordless Gaming Reciever.) 
    Select > Next. 
 
Hopefully now the correct driver is installed for you. 
Marsh Posté le 07-01-2014 à 19:28:00
Bonjour à tous, voilà durant cette période si plaisante qu'est Noël, j'ai reçu ma toute nouvelle G500s dont je suis pour l'instant plutôt satisfait.
 
Cela étant dit, en installant le logiciel LOGITECH (non fourni dans la boite) j'ai eu un petit problème...
Mail envoyé à Logitech en attente de réponse:
Bonjour,
Je vous contacte suite à un problème rencontré lors de l'installation du logiciel "LOGITECH Assistant pour Jeux Vidéos".
En effet, après avoir lancé ce dernier, le logiciel m'indique qu'aucun matériel n'est connecté; or ma souris G500s est bel et bien branchée à une prise USB et fonctionne correctement (sauf boutons configurables).
J'ai essayé de brancher ma souris sur d'autres ports USB, de redémarrer l'ordinateur, de réinstaller le logiciel, et de mettre à jour le driver de la souris, tout ceci sans succès. J'espère que vous pourrez m'aider à résoudre ce problème gênant. Je vous remercie par avance,
Si quelqu'un pouvait m'aider à éclaircir ce problème je lui en serais très reconnaissant !! Bonne soirée
PS: Je dispose de Vista 7 version 64 Bits (légal)
Message édité par olivier- le 07-01-2014 à 19:43:53